• andrej133

Økonomiske incitamenter - tilskud til messedeltagelse og annoncering

Den russiske partners interesse kan ofte fremmes i et mere effektivt salgsarbejde gennem tilsagn om tilskud, f.eks. op på til 50%, til deltagelse i messer i Moskva, annoncering i de russiske fagblade eller andre reklameaktiviteter.


Jeg har flere gange hørt fra russiske distributører: ”Vi er mere interesseret i at samarbejde med udenlandske producenter end med de russiske, fordi vi kan tilbyde dem mere. Vi kan tilbyde at eksponere deres varemærker og deres produkter over for russiske kunder. Vi ved, på hvilke messer og hvornår det er værd at deltage, hvilke aviser det er værd at annoncere i. Vi kan producere salgsmaterialer på russisk. Og de udenlandske virksomheder sætter normalt stor pris herpå”. Russiske producenter klarer selv alle disse opgaver.


Der er således en generel forventning om, at danske virksomheder er interesseret i hjalp med markedsføring og gerne bidrager til den russiske partners marketing- budget. Det er det, som adskiller os fra de russiske konkurrenter.

Når Rusland presses økonomisk, så skærer de russiske distributører ned på deres marketingbudgetter, fravælger deltagelse på messer osv. Og så læner de sig mere op ad markedsføring efter ”mund- til- mund-metoden”, eller som man kalder det i Rusland – de bruger ”sarafans radio”.



Hvorfor motivere russisk partner

Seneste blogindlæg

Se alle

Øst-Info, Lysalleen 175, DK-4000 Roskilde, Denmark – Telefon (+45) 2023 6945 - info@oest-info.dk